Crm
Zebra

10 סימני אזהרה לכך שהגיע הזמן להחליף את מערכת ה-CRM שלך

פרידות הן קשות. לא סתם ישנם אנשים שנשארים במערכות יחסים כושלות רק כי הם לא יודעים איך או חוששים "לחתוך", ומקווים שאולי משהו ישתנה בעתיד.

גם במערכות היחסים שלכם עם מערכות מחשוב זה עלול לקרות. ייתכן שהעסק שלכם "תקוע" עם מערכת CRM שרק מקשה עליכם את העבודה, במקום לייעל אותה ולעזור לעסק שלכם להמריא. איך תדעו? שימו לב לעשרה סימני האזהרה הבאים. אם הם נשמעים לכם מוכרים, אל תתפשרו! ייתכן שהגיע הזמן לעבור הלאה, למערכת שמתאימה לכם יותר.

1. הזנת הנתונים למערכת מסובכת או לוקחת יותר מידי זמן

מערכת ה-CRM אמורה להקל עליכם את העבודה. אם אתם מוצאים את עצמכם עוברים כמה וכמה מסכים רק בשביל להזין ליד חדש, המערכת לא עוזרת לכם – היא עובדת נגדכם.

2. אתם עובדים בסופי שבוע

אם שבוע העבודה שלכם מתחיל במוצ"ש או שאתם מוצאים את עצמכם עובדים עמוק לתוך יום שישי, כי רק אז יש לכם זמן להזין נתונים למערכת ה-CRM שלכם – המצב לא טוב. מערכת CRM טובה צריכה לאפשר לכם לצמצם את מספר שעות העבודה שלהן אתם זקוקים ולחסוך לכם זמן.

3. אתם לא מספיק ניידים

בעולם הנייד של היום אתם צריכים להיות מסוגלים לגשת לנתוני ה-CRM מכל מקום, גם כשאתם בנסיעות עבודה או בפגישות בשטח. המערכת צריכה להיות זמינה לכם בלפטופ ובמובייל – ובאופן מיידי.

4. לא ניתן לשתף מידע בין אנשי צוות

אנשי הצוות שלכם לא עובדים כל אחד בבועה משל עצמו. כל עובד צריך להיות מסוגל לשתף את המידע והידע שהוא רוכש בעבודה מול הלקוחות עם שאר אנשי הצוות שלו, את ההצלחות שלו והאתגרים שבהם הוא נתקל. זהו חלק חשוב בכל עסק, ומערכת ה-CRM צריכה לתמוך בתהליך כזה.

5. לא ניתן לשתף מידע בין צוותים ומחלקות

זה לא מספיק שיש שיתוף מידע בתוך צוות מסוים – חשוב מאוד לשתף מידע גם בין צוותים ומחלקות. אם למחלקת השיווק אין מושג מה מחלקת המכירות עושה – זה לא טוב. כל המחלקות, כולל מחלקת שירות לקוחות, שיווק, מכירות ומערכות מידע צריכות לעבוד ביחד. מערכת ה-CRM צריכה לאפשר את שיתוף המידע הזה.

6. אתם לא מצליחים לעקוב אחרי תהליך המכירה כמו שצריך

מערכת ה-CRM שלכם צריכה לאפשר לכם לגשת בקלות למידע על תהליך המכירה מול הלקוחות: באיזה שלב כל לקוח נמצא, על מה הייתה השיחה האחרונה, איזו עסקה אתם מנסים לסגור ועוד. לא מספיק לדעת רק מה הם פרטי הלקוח – לא הייתם רוצים להיות במצב שבו אתם עושים שיחת מכירה אגרסיבית ללקוח שבדיוק אתמול סגר עסקה. אם מערכת ה-CRM שלכם לא מספקת לכם את זה, אז כנראה שהיא לא בשבילכם.

7. אתם שוכחים משימות ומפספסים את הקשר מול הלקוח

תהליך המכירה כולל כל מיני משימות קטנות: להחזיר טלפונים, לשלוח מיילים לתזכורת, לשוחח עם הלקוח ולבדוק את שביעות רצונו אחרי המכירה. תכפילו את זה במספר הלקוחות וקיבלתם אוסף משימות שאין סיכוי שתזכרו בעל פה. מערכת הCRM- שלכם צריכה לעזור לכם לנהל אותם. האם היא עושה את זה?

8. הלקוחות שלכם מרגישים מוזנחים

הדגש במכירות הוא לא רק על שורת הרווח הסופי; מדובר בקשר עם הלקוח. זה לא משנה כמה לקוחות יש לכם, כל לקוח צריך להרגיש יחיד ומיוחד. עליכם לוודא שמערכת ה-CRM שלכם נותנת לכם כלים שיאפשרו לכם לתעד ולשמור על הקשר עם הלקוח, כדי שאף אחד מהלקוחות שלכם לא ירגיש מוזנח.

 9. זה עולה לכם יותר מידי כסף

מערכות CRM עולות כסף, וכסף רב; עליכם לקבל החזר על ההשקעה שלכם. אם מערכת ה-CRM שלכם לא מאפשרת לכם לעבוד יעיל יותר, מהר יותר או טוב יותר – אתם מבזבזים את כספכם.

10. אתם לא מסוגלים לתכנן קדימה

מערכת הCRM- שלכם צריכה לאפשר לכם לנתח את הביצועים של העובדים שלכם ושל הצוותים השונים, לראות מה עובד ומה לא עובד, ולעשות תחזיות לעתיד כדי שתוכלו לדעת איפה צריך לשפר ומה צריך ליעל. נתונים זה לא מספיק – אתם צריכים להיות מסוגלים גם להפיק מהם תובנות וידע.

בחנתם את עצמכם והבנתם שהגיע הזמן לעבור הלאה? זה לא אומר שאתם צריכים להישאר לבד לזמן רב… מערכת זברה CRM היא מערכת מהירה, מודולארית, אינטואיטיבית ונגישה שתעזור לכם לקדם את העסק שלכם, ותעבוד יחד אתכם ובשבילכם.

 

בואו נדבר

דילוג לתוכן